| 22 مرداد 1399

راهبرد مشارکت

شهروندان می‌توانند از طریق شماره تلفن‌های 08138223001 الی 3 هرگونه نظر، انتقاد و یا پیشنهاد خود را اعلام نمایند.

شهروندان می‌توانند از طریق پست الکترونیکی info@hamedanrud.ir نظرات خود را ارسال نمایند.

نظرات واصله توسط اداره ارتباطات و اطلاع رسانی جمع‌آوری و در اختیار واحدهای مربوطه قرار می‌گیرد.

بستر لازم جهت ارائه نظرات شهروندان در خصوص کلیه اطلاعات و اخبار سازمان در پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل به آدرس hamedan.mrud.ir فراهم می‌باشد.

این نظرات توسط اداره روابط عمومی جمع‌بندی و به مراجع ذی‌صلاح گزارش می‌گردد.

این اداره کل کلیه مزایده های مربوط به فروش زمین های تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن  و منازل مسکونی تحت مالکیت خود را به مدت 2 هفته از طریق درگاه الکترونیک hamedan.mrud.ir در معرض عموم قرار داده و پس از دریافت مدارک و پیشنهادات قیمت ، بعد از اتمام مدت قانونی ، نسبت به اعلام زمان بازگشایی پیشنهادات اقدام مینماید.

مصوب پنجمین جلسه کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان مورخ 15/09/97 در راستای اجرای مفاد ماده "9" تصویب‌نامه شماره 112128 مورخ 28/12/1395 شورای عالی اداری موضوع حقوق شهروندی در نظام اداری با عنوان «حق اظهارنظر آزاد و ارائه پیشنهاد در مورد تصمیمات و فرآیندهای اداری» راهبردهای مشارکت شهروندان در تصمیمات و فرآیندهای اداری سازمان به شرح ذیل مورد تصویب قرار گرفت.«راهبرد مشارکت»

 

همچنین سند راهبرد مشارکت در پورتال اینترنتی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان در راستای دستیابی به اهداف تعیین شده در دستورالعمل استاندارد تارنمای دستگاههای اجرایی و در جهت افزایش کیفیت ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان گرامی، تدوین گردیده است.  این سند راهبردی با رویکرد تمرکز بر خلاقیت و نوآوری در طراحی و پیاده سازی یک سرویس مطمئن و یکپارچه جهت ارائه خدمات الکترونیک تنظیم شده است و اهداف اصلی این سند به شرح ذیل می باشد:

کاربرپسند بودن

نحوه چیدمان  بخش های گوناگون و به ویژه طراحی صفحه اصلی پورتال به گونه ای است که موجب سهولت استفاده کاربران از امکانات پورتال شده و همچنین موجب تمایل کاربران جهت مراجعات بعدی خواهد بود.

 

شفافیت

برای هر یک از حوزه های مختلف فعالیت دستگاه شامل (راه، مسکن و شهرسازی)  بخش های مجزا و مشخص جهت ارائه خدمات الکترونیک در سطوح مختلف اطلاع رسانی، ارائه درخواست خدمت و دریافت الکترونیکی خدمت اختصاص داده شده است. همچنین لینک ها و بنرهای مرتبط با امکانات کختلف پورتال به نحوی واضح و مشخص طراحی و پیاده سازی گردیده اند بطوریکه حتی کاربران که برای اولین بار به پورتال مراجعه نموده اند به سهولت قادر به دستیابی به اطلاعات و خدمات موردنظر خود می باشند.

 

کیفیت خدمات

در حال حاضر تمامی خدمات اداره کل راه و شهرسازی استان همدان بصورت الکترونیکی از طریق میز خدمت الکترونیکی پورتال دستگاه و همچنین به موازات آن از طریق سامانه الکترونیکی مدیریت ارتباط شهروندی وزارت راه و شهرسازی (شهراهدر حال ارائه به شهروندان می باشد. اطلاع رسانی الکترونیکی در خصوص تمامی خدمات صورت گرفته است و امکانات فنی لازم برای آندسته از خدماتی که قابلیت درخواست و ارائه بصورت الکترونیکی را داشته، مهیا گردیده است.

 

دسترسی پذیری

مبحث دسترسی پذیری در دو بخش دسترسی پذیری پورتال و دسترسی پذیری اطلاعات مورد توجه قرار گرفته است. در خصوص پورتال، امکان دسترسی شهروندان و متقاضیان دریافت خدمات دستگاه در تمام ساعات شبانه روز امکان پذیر می باشد و در صورت ایجاد وقفه در فعالیت پورتال و توقف خدمت رسانی (به دلایل فنی مانند به روز رسانی ماژول های سرویس، تهیه پشتیبان، بروز اختلال سراسری و ...) مراتب در قالب (اطلاعیه خروج ار دسترسی) اطلاع رسانی می گردد.

در خصوص دسترسی پذیری اطلاعات، طراحی پورتال بنحوی است که توسط تمام مرورگرهای رایج قابل دسترسی می باشد و زمان بارگذاری صفحات پورتال کاملاً با استانداردهای روز  (کمتر از 10 ثانیه) مطابقت دارد. همچنین مشاهده و استفاده از پورتال با استفاده از تلفن همراه و تبلت امکان پذیر است. تمامی فرم های درخواست خدمات، نقشه ها و مستندات قانونی مرتبط با خدمات دستگاه که برای دانلود در اختیار کاربران قرار داده اند، در فرمت های داده رایج و استاندارد مانند pdf، jpg  و یا فایل های متنی word بارگذاری شده اند و در تمام تجهیزات الکترونیکی قابل استفاده یا مشاهده می باشند.

 

بیانیه سطح توافق خدمت و حریم خصوصی کاربران

بیانیه سطح توافق خدمت و حریم خصوصی کاربران توسط مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات دستگاه تدوین شده و در دسترس شهروندان قرار گرفته است. برای مشاهده بیانیه حریم خصوصی کاربران کلیک نمایید.

 

مشارکت کاربران از طریق نظرات، انتقادات و پیشنهادات

دریافت کلیه انتقادات، پیشنهادات در خصوص خدمات ارائه شده توسط اداره کل راه و شهرسازی استان همدان و همچنین طرح مشکلات در حوزه های راه و مسکن و شهرسازی در محدوده استحفاظی این اداره کل از طریق سامانه تمام الکترونیکی شهراه به آدرس http://shahrah.mrud.ir انجام می گیرد.

 

ارتباط مستقیم با مدیرکل دستگاه

شهروندان گرامی و کاربران محترم پورتال می توانند از طریق بخش ارتباط مستقیم با مدیرکل، که به صورت واضح و مشخص در صفحه اصلی (home page) پورتال طراحی و پیاده سازی گردیده است استفاده نمایند و درخواست ها و نظرات خود را بدون واسطه به مدیرکل دستگاه منتقل نمایند.